Все повече американски филми започват така: млада красива жена, почти момиче, отваря вратата на гардероба си, който е голям колкото социалистическа гарсониера, потъва в разкоша и красотата на лъскавите си дрехи и нещастно, през сълзи, заявява, че отново няма какво да облече.
Все повече убийства стават в гардероби. Просто се отваря пространство за нови убийства. Ситуирането им в различни пространства също е част от еволюцията.
Щастливите хора са измислица на Медиите. Преди да има Медии всички си бяха еднакво нещастни, убиваха се хората или умираха в спокойствие, докато един ден дойдоха Медиите и казаха на Хората - вие трябва да бъдете щастливи. Има начин. Струва 9 и 90. Освен това, докато си седите щастливи, за още по-добро щастие е хубаво да имате хубава кожа, зъби, очи, коса, нокти и уши. Освен това си купете батерии. Медиите направиха така, че хората да искат да са щастливи много повече от преди. Преди Медиите хората мечтаеха за хляб и сол, най-много за дървена свирка, днес мечтаят за високи технологии, скрити в гърдите им. Нещо като силикон, нещо като байпас.
Медиите създадоха новия Франкенщайн, който често е жена. Хората се вглеждат в списанията за жени например и виждат, че те, списанията, се опитват да подменят всичко, с което са родени - лошата кожа, късите мигли, жълтите зъбки, счупените нокти и клекналите уши. Всъщност онова, което ви прави щастливи, вече не сте вие. Всички се възхищават явно на една силно гримирана жена, чийто любим предмет са едни изкуствени мигли. Те я правели щастлива.
Гардеробът изяжда обикновения човек, бил той жена или мъж, и го изплюва чисто нов и щастлив. При жените е повече гардеробът, при мъжете е повече автомобилът. Но всичко, в което се корени щастието в този му вариант, всъщност е добавка към човека. Към тялото ти. Примерно чанта. Чантата те прави щастлива. Вибраторът, Пръстенът, Парфюмът, Блузката, Обицата, Обувката. Другата Обувка.
Моделът на щастие е разработен в телевизионни предавания. Водещата Крадост се появява в лъскавото си издание на „Маниерно“ в събота сутрин и започва да отваря гардеробите на медийните щастливци - български те медийни звезди. Всяка една от тях е звезда, колкото супа стара леща, но това имат зрителите за закуска. Водещата Крадост се смее, тя е щастлива, на врата й виси колие, струващо много пари, направено от стоманена нишка с камъни „Пичеловски“. Срещу нея са застанали един педераст и една сериозна курва, които всячески убеждават зрителите, че ще бъдат щастливи, ако притежават още един парцал и дрънкулка. За да са наясно зрителите кое точно е щастието, Медиите и водещата Крадост го маркират. Казват — тази марка е щастие, тази вече не е щастие. Маркирането на щастието е част от заговора срещу хората. Идеята е щастието да бъде надписано, етикетирано, за да го познаят хората. И за да знаят колко струва. Всъщност на хората просто им продават индустрия и те това много добре го знаят. Индустрията е щастие за хората. Незнайно защо обаче сякаш най-щастливи са собствениците на индустрията. Но и това не е верно докрай.
За да е по-убедително, в предаването „Маниерно“ има още един педераст, който ходи с госта на шоуто по магазините и му казва какво да облече. На друго място педерастите са доста по-убедителни и симпатични в идеята си да те убедят, че знаят какво да облечеш. В България дори педерастите са по-маниерни от нормалното. Педерастът се мръщи, намеква, подсказва, а всъщност от снощи го боли задника сериозно и дори не му е до това да е педераст. Той просто е педераст, защото нищо друго не може да прави.
Предаването продължава в студиото, където двамата гости идиоти, педерастът и курвата, която е много младо красиво момиче, се събличат и обличат в нови дрехи. Идеята е да се покаже, че щастието е постижимо. Постижимо с помощта на малко петролни продукти, оцветители, вискоза, латекс, нишесте и копчета от ламарина. Всички се смеят, най-много се смее водещата Крадост, тя е бременна отново от нов мъж и това й харесва, дори я прави щастлива на външен вид, въпреки че на следващия ден й предстои да прави аборт. Всичко е лъскаво, блестящо и съвършено. Съвършеното идва от камерите, които никога не показват детайли, а хващат общи планове, където осветлението е добро. Камерите никога не могат да хванат примерно прах. Човешкото око вижда прахта навсякъде, камерата не може да я улови. Затова хората гледат предаването и се чувстват щастливи. Някои си водят записки пред телевизора за това как да бъдат щастливи. Публиката е усмихната, но рядко влиза в кадър, защото е лошо платена и твърде зле облечена за такова предаване. Водещата Крадост отмята колието от стомана и кристали „Пичеловски“ по своя щастлив начин и се усмихва като дете. Щастието е във въздуха. Никой не знае обаче, че предаването е на живо.
В този момент в кадър влиза едно момче, по-скоро мъж, доста неугледен, на пръв поглед абсолютно нещастен, съдейки по дрехите и прическата му, Според обикновения зрител това е нещо, което просто по-късно в изданието на Медията може да влезе в друго предаване за гафове и телевизионни грешки.
Но този път не се случва така. Мъжът с неугледния вид, който влиза в кадър уж случайно - изважда много крив нож, приличащ на сърп, и прерязва яремната вена на водещата Крадост, заради което от врата й бликва много добре изглеждащо на тази светлина фонтанче кръв, което опръсква единия педераст, педераста гост. Същият педераст продължава да се усмихва, защото инерцията на щастието, породена от това, че участва в предаването „Маниерно“, е дълга като спирачен път върху много пъти сгазено куче. Съзнанието поднася като кола в локва от кръв - то е неуправляемо извън сценария и модела на поведение, очаквания модел. Кръвта оплисква лъскавата копринена синя дреха на педераста, който поглежда надолу и се опитва да махне кръвта с ръка, все едно е паяжина, паднала от прожекторите. Но кръвта не е паяжина, тя е мазна и лепкава и гостът я разтрива между пръстите си - показалеца, средния и палеца, така както се разтрива банкнота. Разтрива я, за да я осъзнае като кръв, не като паяжина. Водещата Крадост хлюцва като жена, която се извинява за звуците в гърлото си, докато кривият нож опира с хрущене в един от гръбначните й прешлени, наричан по-късно „епистрофей“ от съдебните медици. После ножът излиза като от масло, а водещата Крадост пада като отсечена на земята, докато незнайно защо над нея светва със силен отблясък таблото „АПЛАУЗ“, което пък влиза в кадър заради това, че един от операторите трепва с двете си ръце и невярващ какво се случва, поглежда извън монитора си. Сякаш мониторът и действителността биха се разминали. Никой обаче не ръкопляска. Дланите на публиката се изпотяват мигновено, като на хора в самолет, които се страхуват да летят.
Педерастът със синята дреха изкрещяна силно. За разлика от курвите, педерастите са по-активни и реактивни. Курвите мислят и осъзнават бавно. Те живеят бавно, затова живеят дълго. Но педерастите не са такива. Същият разбира, че на живо в момента участва в сцена на убийство. А за да е неадекватен, той започва да крещи и да драска с нокти лицето на неугледния мъж, носещ кривия нож, докато кривият нож разпаря на триъгълник корема на хомосексуалиста. На триъгълник са си разпаряли корема самураите, когато са разбирали, че няма за какво да живеят. Или са разбирали, че господарят им повече няма за какво да живее. Това ги е правело щастливи.
От триъгълната дупка на корема на госта педераст изпадат гънки черва, както и едно по-дебело, гостът се опитва да си ги хване, но те са хлъзгави, подскачат в ръцете му, изплъзват се и падат със смешен плясък на пода на студиото. Педерастът гост пада след тях върху тях и гледа в обувките на операторите, които стискат силно е ръце ръкохватките на камерите, осъзнавайки, че това са кадрите на живота им. Въпреки че има много кръв и мръсотия вече в студиото и вече има два трупа, на повечето хора от публиката не им минава друга дума през главата освен думата „неуместно“.
Неугледният мъж се обръща към курвата-гост, която го гледа озадачено. Така гледат жените, когато си забравил да им подадеш огънче, а те много държат на добрите обноски. Мъжът с ножа е висок, със скули, облечен е с черна мърлява фланелка, но явно има скъп часовник. Това са последните мисли на курвата гост, преди да изпадне в шок и да престане да функционира предният дял на мозъка й, където са социалните способности и общуването. Неугледният хвърля ножа на земята, удря жестоко момичето курва, така че тя пада по корем на земята и се разкрещява, от което перуката й отхвърча много настрани в краката на чистачката на студиото, а едната й изкуствена мигла се разлепва от гримасата и започна да виси като клепач по време на инсулт.
Курвата е паднала на пода и роклята й е като облак прах около нея, Виждат се краката й догоре, епилирани и блестящи. От удара с пода едното ухо на момичето е изхрущяло и я боли, но за нея истинската болка от ухото ще започне едва когато се види отново в огледало. В каданса на събитията няма време за нищо друго освен за действията на мъжа - той изсулва колието от стомана и кристали „Пичеловски“ от сцепената шия на водещата Крадост и го усуква около врата на момичето курва. Стяга силно, сякаш знае, че колието е от стомана и ще издържи. Момичето изгубва дъх и съзнание. Неугледният мъж с два пръста на дясната си ръка сваля бикините на момичето, ляга върху нея и обгръщайки я с крака, я пенетрира със средно големия си, но достатъчен за случая пенис. Много от свидетелите на ужасното убийство ще си помислят, но никога няма да кажат на никого, че неугледният мъж е красив - прилича на ездач, защото в силната си длан е стиснал оцапаното с кръв колие на Крадост, сложено като юзда на врата и устата на момичето курва. Ездачът на курви в чуждите очи изглежда спокоен и съсредоточен, но не се усмихваше.
В този момент вече всички се разкрещяват, а един човек от публиката застрелва с пистолета си неугледния мъж. Изстрелът е в главата, едва от метър и половина, но кръвта е много и кръвта и мозъкът на мъжа се объркват с кръвта на водещата, госта педераст и червата му, както и със спермата на лудия убиец, който, докато умира, свършва върху копринения гъз на курвата момиче. Тя сякаш спи - след време обаче ще оживее и ще дава интервюта за случая.
Мъжът, неугледният мъж с черната фланелка и дънките, има писмо в джоба си. В него той пише кратко: „Не вярвах, че сте щастливи така. Исках нещо да променя. Смятам да променя много“,
На следващия ден Медиите ще са много силно притеснени от размерите на насилието, което се поражда в обществото. Защото по същото време, когато се разиграва убийствената сцена в „Маниерно“, се оказва, че в още две телевизии още двама мъже са убили водещите на живо в студиата им, както и още една гостенка, името й беше Тъпрашкова - жена, която беше напълно невинна, но твърде често се появяваше и говореше за всичко от екрана - от футбол до морал. Между другото за нейната смърт никой не съжаляваше, особено повечето зрители, които отдавна искаха да я убият и те. Имената на убитите водещи се споменаваха с много сълзи от всички, докато гостите им, като трупове, се неглижираха от общественото мнение. Говореше се, че модните журналисти бяха умрели, докато изпълняват дълга си, Дори се появи един такъв некролог за модния журналист Гений Свинчев, убит по същото време в конкурентна телевизия - нещо от сорта, че „ти умря, докато ни правеше щастливи.“
В едно от другите предсмъртни писма, на един от тримата убийци, се пусна слух, че пишело: „това не е телевизия, това е гардероб“. Всички журналисти и цялото общество бяха убедени, че всеки има право на мнение, но не бива никой никого да убива. И че щастието е в пътя към него, а не в самото щастие. Което повечето хора не разбираха: ако една чанта те прави щастлив, наистина ли пътят до магазина е смисълът на щастието?!
После се разбра най-голямата патетика - че водещата Крадост е била бременна, докато е убивана на работното си място. Някои социални групи в интернет се обединяваха за това да й бъде издигнат паметник като паметник на журналиста (и на неговия ембрион), който умира на работното си място, в контекста на това, че журналистиката е една от трите най-опасни професии. По-късно и това се забрави.
В гардероба на един от убийците не бяха намерени дрехи. Имало само стари електрически ключове, пирони, катинари и една играчка скачащ пенис от онези, които ги продават във сексмагазините и служат за забавление.
На следващия ден рано сутринта гинекологът Тодоров щеше да седи в кабинета си, нечел вестници и не гледал телевизия (защото много пиеше), и дискретно да се чуди в махмурлука си защо водещата Крадост закъснява и явно се е отказала да прави аборт. Ако е така, мислеше си гинекологът, дано да са щастливи - и тя, и детето й. По-късно той разбра всичко подробно от медицинската си сестра, накара я да му купи вестници, но не ги прочете, а ги сложи в служебния си гардероб, при изхабените инструменти за кюртаж.
{BANNER_ID-4}
{BANNER_ID-3}
© 2024 Lentata.com | Всички права запазени.