Актуално
В „Лебедово езеро“ белият лебед е символ на доброто, а черният - на злото. В „Лешникотрошачката“ критиците откриха проблеми с танца „Кафе“ с арабска тематика, докато в „Баядерка“ - по сценарий на унгарския композитор Имре Калман - се приема, че има проблематична танцова сцена с участието на чернокожи деца.
Парижката опера ще махне „Лешникотрошачката“, „Лебедово езеро“ и „Баядерка“ - заради насърчаване на „бялото превъзходство“

Лентата | 05/01/2021

Подкрепи свободното слово

Подкрепете независимата журналистика. Свободата има нужда от съмишленици.

Наскоро назначеният директор на Парижката опера Александър Нийф планира да премахне три от най-известните балетни хореографии от репертоара заради твърденията, че тези спектакли насърчават доминирането на бялото, казва самият Нийф пред Le Monde.

Въпросните три балета са - „Лешникотрошачката“, „Лебедово езеро“ и „Баядерка“ (всички хореографирани са от покойния Рудолф Нуреев, считан за най-добрия балетист от своето поколение).

Конфликтът датира от септември месец, когато Нийф беше назначен за директор. Тогава артистите от Парижката опера издадоха манифест, озаглавен „За расовите въпроси в Парижката опера“, в който освен всичко друго казаха, че цветнокожите изпълнители ще откажат да бъдат маскирани като бели, когато например танцуват в ролята на бял лебед.

Докато ръководството на Парижкия оперен театър коментира информацията по малко хладен начин, френско-канадският академичен и политически коментатор Матьо Бок-Коте, в коментар за „Фигаро“, приписва проблема на движението „Black Live Matters “.

„Мотивациите зад това лесно могат да бъдат открити. След аферата „Джордж Флойд “, която се превърна в ритуалния дискурс на „анти“ расисткото движение – става ясно, че BLM иска да докара света до нулевия момент, от който ще се превърне в идеологически „разнообразен“, пише Бок-Коте в статията си, озаглавена„ Расовата мания достига до операта “.

Според Льо Монд въпросните три балета са били фиксирани по следните причини. В „Лебедово езеро“ белият лебед е символ на доброто, а черният - на злото. В „Лешникотрошачката“ критиците откриха проблеми с танца „Кафе“ с арабска тематика, докато в „Баядерка“ - по сценарий на унгарския композитор Имре Калман - се приема, че има проблематична танцова сцена с участието на чернокожи деца.

Новините за отмяната на трите балета следват световната тенденция, която се свежда до културна революция, обхващаща филми, литература, телевизия и изкуство.

Филми като „Отнесени от вихъра“ са премахнати от стрийминг услугата на HBO заради расови проблеми, докато различни предаванията са отменени поради недостатъчна политическа коректност. По-рано тази година Университетът на Род Айлънд в Съединените щати дори премахна стенописите от Втората световна война, защото върху тях имаше твърде много бели хора.

Дори библиотеките не са имунизирани срещу този поход срещу „бялото“.  Библиотекарите в Обединеното кралство премахват редица книги в опит да "деколонизират и разнообразят" литературата, докато статуите и паметниците все по-често се събарят на Запад. Критиците обаче предупреждават, че атакуването на историята по такъв начин е заплаха за западната цивилизация и опит за пренаписване на историята.

Рудолф Нуреев и Марго Фонтейн в спектакъл „Лебедово езеро“ от 1967 г.

Източник: rmx.news

 


Други статии от този автор



Коментари